mo

10 jul 2015

Echte post

Hoi, leuk je hier weer te zien!

Ik ben heel benieuwd of je het stamboomboekje geknutseld hebt en met je oma gepraat hebt over vroeger. Ik wel hoor. Heel leuk was dat en ik weet nu een heleboel over vroeger. Toen mijn oma zo oud was als ik was er een heleboel anders. Heel veel dingen had ze nog niet. Die waren er nog niet.

Telefoon had je  alleen thuis met een stekker in de muur.


en als je buiten bellen wilde deed je dat in een telefooncel waar je kwartjes in moest gooien. Best gek. Computers en playstations bestonden ook nog niet. Om naar muziek te luisteren had je de radio, cassetterecorder met cassettebandjes en een platenspeler (pick-up) voor elpees (langspeelplaten). Er waren maar 2 en later 3 zenders op de televisie (dat waren hele dikke tv's. Die ken je misschien nog wel). De oma van mijn oma is zelfs uit de tijd dat er nog helemaal geen televisie was. Stel je voor zeg!


en schrijven deed je met de hand of met een typemachine. 


Niet te geloven hè!? Er is nog veel meer veranderd maar dat moet je zelf maar vragen.

Mijn oma heeft ook een hele doos brieven en kaarten. Die waren heel lang geleden geschreven. Brieven die ze van haar oma heeft gekregen en ze had penvriendinnetjes.

Ze zei dat ze het heel leuk zou vinden om van mij ook een brief te krijgen. Daar heb ik heel veel zin in. Ik heb speciaal postpapier daarvoor wat ik uitprinten kan en dan kan inkleuren. Leuk voor in de vakantie!




Ik weet zeker dat alle oma's dat leuk vinden. Jouw oma ook!

Als je op de foto hieronder klikt kan jij het briefpapier ook downloaden.



Nou dáááág veel plezier met kleuren en schrijven 
en doe de groetjes aan je oma :)

1 opmerking: