mo

4 jul 2015

Er was eens...

Hoi, hier ben ik weer.

Ik ben dus RoosjeMijn . Ik ben gek op knutselen en ik hoop dat jij dat ook bent want dan kunnen we samen knutselen!


Ik ben ook heel dol op mijn pappa en mamma en opa en oma en ik wil alles over ze te weten komen. Was hun leven vroeger anders dan mijn leven nu, vonden ze spruitjes net zo vies als ik, hoe hebben ze elkaar leren kennen en nog veel meer!

Daarom heb ik een leuk boekje geknutseld waar ik foto's in kan plakken, antwoorden in kan opschrijven en een eigen familiewapen en familiestamboom kan maken. Wat dat is, een familiestamboom? Nou dat is een leuke afbeelding waarin je kan zien wie je ouders zijn, je opa en oma, hun opa en oma enzovoort. Omdat het begint bij jou, heet het een stam (het begin) en omdat het een de vorm krijgt van een boom door alle vertakkingen, heet het een stamboom. Misschien vind jij het ook wel leuk om meer te weten te komen over je opa en oma.

Ik zal je gauw laten zien hoe ik het gemaakt heb. Doe je mee? 


Eerst moet er wat geprint worden. Klik maar HIER om het bestand downloaden en HIER voor nog een kleine aanvulling. Vraag anders maar even aan je vader of moeder of ze je willen helpen.



Wat je nodig hebt, zijn de printjes, een schaar, een lijmstift en later een potlood, kleurpotloden, een envelop en een pen om het boekje in te vullen.

Verdeel de printjes in 2 stapeltjes. Hieronder zie je 13 foto's. Deze vormen het boekje. De printjes die overblijven zijn om uit te knippen. (Het ziet best moeilijk uit maar als je goed naar de plaatjes kijkt moet het lukken. Veel succes!)














Deze printjes vouw je netjes dubbel, precies in het midden. Je krijgt dan al een beetje een boekje.


Nu gaan we knippen. De printjes hebben maar aan een kant plaatjes en tekst en met knippen en plakken maken we het helemaal af.



Het plakken kan beginnen. Leg nu printjes met de bladnummers op volgorde klaar en begin met de achterkant van blad 1. 















Leg de bladzijden in de goede volgorde. Blad 2, blad 3 en blad 10 vouw je de andere kant op (beplakte zijde buiten). Vraag aan het einde je moeder of ze een draad door het midden wil naaien om te zorgen dat het een echt boekje wordt.

Je stamboomboekje is klaar


en nu snel naar oma om het samen in te vullen :)

Oh ja, als je mijn facebookpagina liked en in een berichtje laat weten dat jij ook graag een "familiewapen" wil dan maak je kans om een door mij ontworpen familiewapen te winnen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten