mo

7 feb 2017

Cactussen maken

Hoi hoi!

Ik vind knutselen heel leuk en denk altijd na over wat voor leuks ik kan maken. PriePraat was druk met cactussen haken en daarom bedacht ik ook iets met cactussen te doen. Ik ging ze maken van steen.


Buiten haalde ik wat mooie stenen die ik wel een leuke vorm vond hebben als cactus.


Die moesten mee naar binnen. Puf puf hijg hijg. Zwaar hoor zo'n bak vol!


Daarna heb ik ze gaan gewassen en goed afgedroogd zodat de verf er goed op blijft zitten.


Ik gebruikte acrylverf uit een tube. (Waar ze ook schilderijen mee maken.) Met geel en blauw maakte ik groen want dan kon ik verschillende kleuren groen maken maar je kan natuurlijk ook groen uit de tube gebruiken.


Met wit verfde ik er de cactusstekels op. Stippen, kruisjes, streepjes, verzin maar.


Toen de verf helemaal droog was (en dat gaat lekker snel met acrylverf) plakte ik een bodem in mijn bloempotje en vulde ik hem met aarde. Dat was nodig om de cactusstenen in het bakje vast te kunnen zetten.


Als laatste versierde ik de aarde met wat gekleurde steentjes zodat de aarde niet meer zichtbaar is. Tadaaaaaa!! Leuk hè? 

Oh ja en mocht je ze zelf ook gaan maken. Ze hebben geen water nodig en ze blijven altijd mooi :)        

Doeiiiii

5 opmerkingen: