mo

3 mrt 2017

cactussen van karton

Hier ben ik weer. Ik ben weer flink aan het knutselen geweest. Een tijdje geleden maakte ik cactussen van steen en nu maakte ik ze van karton. Dat is ook heel leuk om te doen 


Ik printte eerst het voorbeeld zodat ik die over kon tekenen op karton. Als je op het voorbeeld klikt kan je het downloaden. 

Ik knipte de cactussen uit het papier


en tekende ze daarna over op karton.


Toen knipte ik ze voorzichtig uit. Het was nog een hele kunst om het karton daarbij niet dubbel te vouwen. 


Door een spleetje te knippen in de bovenkant en de onderkant van de 2 delen van de cactus kan je ze over elkaar schuiven en daardoor kunnen ze blijven staan.


Ik vond ze al heel leuk zo maar om ze er echter te laten uitzien heb ik ze  geverfd met acrylverf.


Met acrylstiften tekende ik de stekels erop. 


En tadaaaaa zo zijn ze geworden. Leuk hè. De grote cactussen zijn de maat van de print. Als je ook de kleine cactussen wil maken moet je dat  instellen bij het printen.


Dat was het weer voor deze week. Ik ga mijn plantjes water geven. Oh nee, dat hoeft niet hihihi.

Leuk weekend allemaal. Doeiiiii

8 opmerkingen:

  1. Echt super leuk gedaan!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Roosjemijn
    Ben een groot fan van je blog en kijk er altijd naar uit.
    Zoveel leuke dingen die je maakt echt super leuk.
    Groetjes Hella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O wat leuk om je als fan te hebben Hella. Dat maakt het bloggen nog leuker! Dank je voor je berichtje X

      Verwijderen
  3. Leuk gedaan, misschien kun je ook wat steksels op je groene jurkje mazen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihihi dan word ik een cactusmeisje. Maar mijn stekels prikken niet hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, echt super :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen